پسر
دختر
ردیف
۱۶۸۱
۱۴۴۴
۴۱
۳۸
۱
۸۴۱
۱۷۶۴
۲۹
۴۲
۲
۱۵۲۱
۱۴۴۴
۳۹
۳۸
۳
۱۲۲۵
۱۰۲۴
۳۵
۳۲
۴
۱۵۲۱
۷۲۹
۳۹
۲۷
۵
۹۰۰
۹۶۱
۳۰
۳۱
۶
۷۸۴
۱۱۵۶
۲۸
۳۴
۷
۹۶۱
۱۰۸۹
۳۱
۳۳
۸
۷۸۴
۸۴۱
۲۸
۲۹
۹
۳۶۱
۷۸۴
۲۹
۲۸
۱۰
۱۲۹۶
۱۱۵۶
۳۶
۳۴
۱۱
۶۷۶
۱۱۵۶
۲۶
۳۴
۱۲
۱۳۶۹
۷۲۹
۳۷
۲۷
۱۳
۷۸۴
۹۰۰
۲۸
۳۰
۱۴
۱۵۲۱
۱۹۶
۳۹
۱۴
۱۵
۸۴۱
۹۶۱
۲۹
۳۱
۱۶
۲۸۹
۶۲۵
۱۷
۲۵
۱۷
۱۵۲۱
۱۶۸۱
۳۹
۴۱
۱۸
۱۱۵۶
۸۴۱
۳۴
۲۹
۱۹
۱۰۸۹
۱۵۲۱
۳۳
۳۹
۲۰
۹۶۱
۱۰۲۴
۳۱
۳۲
۲۱
۲۲۰۹
۷۸۴
۴۷
۲۸
۲۲
۱۰۲۴
۷۲۹
۳۲
۲۷
۲۳
۱۳۶۹
۱۰۸۹
۳۷
۳۳
۲۴
۱۴۴۴
۱۶۰۰
۳۸
۴۰
۲۵
۱۶۰۰
۶۷۶
۴۰
۲۶
۲۶
۱۰۲۴
۱۴۴۴
۳۲
۳۸
۲۷
۸۴۱
۲۲۰۹
۲۹
۴۷
۲۸
۶۷۶
۱۵۲۱
۲۶
۳۹
۲۹
۱۲۹۶
۱۰۲۴
۳۶
۳۲
۳۰
۳۱
فرضیه ی صفر : بین دختران و پسران از لحاظ اضطراب تفاوت معنی داری هست دارد.
فرضیه ی خلاف : بین دختران و پسران از لحاظ اضطراب تفاوت معنی داری وجود ندارد.
با توجه به درجه ی آزادی ( d . f = 30 + 30 – ۲ = ۵۸) و با توجه به جدول توزیع t استودنت با سطح اطمینان ۰۵/۰ و با توجه به اینکه t محاسبه شده (۱۶۴/۱ -) کوچکتر از (۲۰۰۰) t جدول میباشد بنابرین فرضیه ی صفر تأیید می شود و فرض محقق (پژوهش) تأیید می شود و نتیجه می گیریم که بین میانگین های مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه سوم : محاسبه ضریب هم بستگی پیرسون رابطه ی بین انگیزه ی پیشرفت و اضطراب
xy
اضطراب y
انگیزه پیشرفت x
ردیف
۳۴۸۵
۱۶۸۱
۷۲۲۵
۴۱
۸۵
۱
۲۳۲۰
۸۴۱
۶۴۰۰
۲۹
۸۰
۲
۳۵۴۹
۱۵۲۱
۸۲۸۱
۳۹
۹۱
۳
۲۹۰۵
۱۲۲۵
۶۸۸۹
۳۵
۸۳
۴
۳۲۷۶
۱۵۲۱
۷۰۵۶
۳۹
۸۴
۵
۲۹۱۰
۹۰۰
۹۴۰۹
۳۰
۹۷
۶
۲۲۱۲
۷۸۴
۶۲۴۱
۲۸
۷۹
۷
۲۷۲۸
۹۶۱
۷۷۴۴
۳۱
۸۸
۸
۲۴۳۶
۷۸۴
۷۵۶۹
۲۸
۸۷
۹
۱۳۱۱
۳۶۱
۴۷۶۱
۱۹
۶۹
۱۰
۳۲۰۴
۱۲۹۶
۷۹۲۱
۳۶
۸۹
۱۱
۱۸۴۶
۶۷۶
۵۰۴۱
۲۶
۷۱
۱۲
۲۸۸۶
۱۳۶۹
۶۰۸۴
۳۷
۷۸
۱۳
۲۲۴۰
۷۸۴
۶۴۰۰
۲۸
۸۰
۱۴
۳۴۳۲
۱۵۲۱
۷۷۴۴
۳۹
۸۸
۱۵
۲۲۶۲
۸۴۱
۶۰۸۴
۲۹
۷۸
۱۶
۱۴۴۵
۲۸۹
۷۲۲۵
۱۷
۸۵
۱۷
۳۵۴۹
۱۵۲۱
۸۲۸۱
۳۹
۹۱
۱۸
۲۴۸۲
۱۱۵۶
۵۳۲۹
۳۴
۷۳
۱۹
۲۸۳۸
۱۰۸۹
۷۳۹۶
۳۳
۸۶
۲۰
۲۶۰۴
۹۶۱
۷۰۵۶
۳۱
۸۴
۲۱
۴۲۳۰
۲۲۰۹
۸۱۰۰
۴۷
۹۰
۲۲
۲۵۶۰
۱۰۲۴
۶۴۰۰
۳۲
۸۰
۲۳
۲۸۱۲
۱۳۶۹
۵۷۷۶
۳۷
۷۶
۲۴
۲۹۲۶
۱۴۴۴
۵۹۲۹
۳۸
۷۷
۲۵
۳۱۲۰
۱۶۰۰
۶۰۸۶
۴۰
۷۸
۲۶
۲۲۴۰
۱۰۲۴
۴۹۰۰
۳۲
۷۰
۲۷
۲۰۸۸
۸۴۱
۵۱۸۴
۲۹
۷۲
۲۸
۲۱۳۲
۶۷۶
۶۷۲۴
۲۶
۸۲
۲۹
۳۳۸۴
۱۲۹۶
۸۸۳۶
۳۶
۹۴
۳۰
۳۱
۲۹ = ۱ – ۳۰ = ۱ – d . f = n 355/0 = r جدول
همانطوریکه مشاهده می شود مقدار r محاسبه شده برابر است با ۳۸/۰ – میباشد. و r جدول در سطح ۰۵/۰ با درجه آزادی ۲۹ برابر است با ۳۵۵/۰ میباشد. پس مقدار r به دست آمده از r جدول بزرگتر است. بنابرین فرضیه صفر رد می شود و فرضیه محقق تأیید می شود نتیجه می گیریم که بین انگیزه پیشرفت در پسران اضطراب در آنان رابطه وجود دارد.